Det skal være rart og nemt at bo i Sorø Boligselskab

Driftsafdelingen i Sorø Boligselskab er ung og i fuld gang med at effektivisere driften og reducerer udgifterne. Lejerne skal have bedst mulig service inden for de rammer, som økonomien, afdelingsbestyrelserne og selskabsbestyrelser udstikker.

”Vores mål er i samarbejde med vores dygtige ejendomsfunktionærer og samarbejdspartnere at servicere lejerne hurtigt og effektivt”, understreger Cliff Brædder Hemmingsen, som er ejendomsleder i Sorø Boligselskab. . Han ved, hvad han taler om. Han har været leder siden 1. december sidste år, og har et meget tydeligt billede af hvad beboerne ønsker og forventer, også når det gælder god service.

Driftscentret er bl.a. gået i gang med at holde fællesmøder med håndværkerne. Dels for at orientere om, hvilke opgaver der skal løses, men i allerhøjeste grad også for at sætte standarden for god service. Sorø Boligselskab har et værdisæt som også omfatter leverandører og samarbejdspartnere.

Tal ordentlig og skriv aftalerne ned

”Vi har en klar forventning om en høflig og venlig omgangstone samt en høj service standard, hvor man også rydder op efter sig, når man har udført en opgave hos en lejer. Kort sagt, man skal opføre sig ordentlig og levere det der er aftalt”, understreger Cliff Brædder Hemmingsen.

Skriftlige aftaler er en meget væsentlig del af effektiviseringen af den daglige drift af boligselskabets ejendomme, lejligheder og udendørs arealer.

Som i mange andre virksomheder og organisationer har et godt gammeldags håndslag og en mundtlig aftale altid været godt nok. Men Sorø Boligselskab er blevet stort. Med ca. 1.400 boliger kan man ikke bevare overblikket og huske alt, hvad der er aftalt, derfor skal aftalerne ned på papir eller ind på iPaden.

”Aftalerne er blevet indgået i den bedste mening, men som ofte ligger noget udenfor det skriftlige vedligeholdelsesregulativ, som den enkelte afdeling budgetterer ud fra. Derfor er vi i gang med at ajourfører de nuværende regler i de enkelte afdelinger, så de bliver skriftlige. På den måde får alle et tydeligt billede af, hvad der er aftalt”, siger ejendomslederen, som også forventer, at effektiviseringen vil komme lejerne til gode i form af faldende driftsudgifter.

Sammen er vi bedst

Det 12 mand store driftshold har til huse på Apotekervej, hvor man har den daglige kontakt til lejere, afdelingsbestyrelse, håndværkere og andre, som er nødvendige for den daglige drift.

Driftsafdelingen blev etableret for godt tre år siden. Den er nu knudepunktet i al vedligeholdelse. Det er her beboere og afdelingsbestyrelse henvender sig med opgaver og ønsker. Fra den dryppende vandhane til større vedligeholdelsesarbejder.

”Ved at samle alle aktiviteterne i Driftscentret får vi bedre styr på driftsudgifterne og samtidig en mulighed for at skabe fælles, billigere løsninger, end hvis hver af de 29 afdelinger selv skulle varetage opgaverne”, understreger Cliff Brædder Hemmingsen, der ser mange muligheder ved en fælles stordrift.


< TILBAGE

FIND DIN AFDELING HER

ARRANGEMENTER

Der er ingen arrangementer, at vise lige nu.