På trods af skingre overskrifter i aviserne, er der ingen grund til bekymring
om, hvem der skal betale for skimmeludbedring i Stenkistebuen.
Regningen sendes til entreprenøren. Så klart kan det siges. For det er dér, fejlen ligger – ikke hos beboerne.
Som vi har skrevet i beboermeddelelsen, der blev omdelt til alle beboere i Sorø Boligselskab den 8. oktober, har vores administrationsselskab, DAB, reklameret over for entreprenøren på vegne af Sorø Boligselskab. Årsagen er, at vi mener, der er en fejl i byggeriet. Og det skal beboerne i Stenkistebuen selvfølgelig ikke betale for.
I første omgang går vi målrettet efter at holde entreprenøren økonomisk ansvarlig.
Både for udbedring af skader og for genhusning af beboerne, mens udbedringen står på.
Skulle der ske noget, som gør, at sagen trækker i langdrag, eller at entreprenøren af en eller anden årsag ikke lever op til sin forpligtelse, så står selskabet klar til at yde
Stenkistebuen økonomisk bistand. Regningen lander derfor ikke hos afdelingens beboere.
I en så atypisk situation som denne, hvor vi bliver nødt til at genhuse beboere, der har boet bare nogle få måneder i nybyggede boliger, er vi klar til at tænke ud af boksen.
Vi gør, hvad vi kan for at finde løsninger, der imødeser beboernes behov, mens arbejdet med skimmeludbedring står på. Og selvom vi ikke går i pressen med en reklamationssag, skal der ikke herske tvivl om, at vi går benhårdt efter at holde entreprenøren økonomisk ansvarlig.
Venlig hilsen
Lars Jensen, formand og Thomas Lund Eriksen, næstformand